kategorije članka

KAKO AERODINAMIČNOST VPLIVA NA PORABO GORIVA?

Aerodinamika predstavlja enega največjih dejavnikov pri zmanjšanju porabe v avtomobilu, saj aerodinamičnost vozila pove koliko zračnega upora bo moral premagati pogonski agregat ob premikanju skozi kapljevino – zrak. V poenostavljenem smislu koeficient zračnega upora pove kako ‘gladko’ se avtomobil giblje skozi zračno maso in kolikšen zračni upor pri tem nastaja. Seveda manjši kot je koeficient zračnega upora, lažje se avtomobil premika skozi zrak, posledično pa je manjša tudi poraba. Doug Frasher iz oblikovalskega oddelka pri znamki Volvo je slavno dejal, da lahko zmanjšanje koeficienta zračnega upora za samo 0.01 zniža porabo tudi do pol litra na sto prevoženih kilometrov.
Morda ravno obraten trudom proizvajalcev pa je sedaj trend kupovanja SUV vozil, tako novih in rabljenih, kot tudi takih iz uvoza, saj le ti že zaradi svoje višine ne morejo biti tako aerodinamično učinkoviti kot limuzine ali kombilimuzine. Poleg tega lastniki na svoje avtomobile še dodatno dajejo čedalje večja in širša platišča ter tako poleg zračnega upora povečujejo še kotalni upor in spet je tukaj višja poraba. K zvišanju porabe zaradi aerodinamične neučinkovitosti vplivajo tudi odprta stranska okna na vozilu ali celo malo odprto strešno okno.

Za občutek je tukaj še seznam avtomobilov z najmanjšim koeficientom zračnega upora, kjer takoj opazimo, da Mercedes Benz očitno res ve kaj dela:

  1. Mercedes Benz A limuzina – Cd 0.22
  2. Mercedes Benz CLA – Cd 0.22
  3. BMW serije 5 EfficientDynamics – Cd 0.22
  4. Tesla Model 3 – Cd 0.23
  5. Audi A4 limuzina – Cd 0.23
  6. Mercedes Benz razred E limuzina – Cd 0.23
  7. Tesla Model S – Cd 0.24
  8. Toyota Prius – Cd 0.24
  9. Hyundai Ioniq – Cd 0.24
  10. Mercedes Benz razred S – Cd 0.24
  11. BMW serije 7 Longwheelbase – Cd 0.24

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču