kategorije članka

JE PET LET STAR ELEKTRIČNI AVTOMOBIL SPLOH ŠE ZA KAKŠNO RABO?

TEST 2014 BMW i3 60Ah REx: Je pet let star električni avtomobil sploh še za kakšno rabo?

Medtem, ko avtomobilska doktrina prihodnosti narekuje skoraj izključno električne avtomobile, pa se v zvezi z njimi pojavlja kar nekaj perečih vprašanj, na katere najdemo bore malo pravih odgovorov: Novi so super, kaj pa, ko je električni avtomobil star pet let?
Je že potrebna menjava baterije? Se mi sploh splača kupiti rabljen električni avtomobil in posledično razmišljati o uvozu po naročilu? Podobno je zanimalo tudi nas, zato smo se odločili, da takega enostavno kupimo in preizkusimo na lastni koži. Le tako lahko z vami delimo izkušnjo iz prve roke, ter obenem našim potencialnim strankam res dajemo najbolj kvalitetne informacije, ko se bodo odločale za morebiten uvoz rabljenega električnega avtomobila.

TEST VOZILA BMW i3

Ker je znamka BMW pri nas zelo dobro zapisana, smo si za ‘testnega zajčka’ izbrali kar bavarskega električnega posebneža BMW i3, ki je z letnikom 2014 eden izmed prvih primerkov tega avtomobila. Takrat je imel vgrajeno še 60 Ah baterijo, ki je v praksi omogočala od 100 do 150 kilometrov električnega dosega, odvisno od uporabe avtocestnega omrežja in teže vaše noge. Ravno zaradi svoje poskočnosti, avto je namreč zelo lahek, poganja pa ga 170 ‘konjski’ električni motor’, je BMW i3 izjemno zabaven, zato se ne čudite, če boste prvih nekaj polnjenj izpraznili prej kot ste načrtovali. Naš avtomobil pa ni zgolj navadni i3 temveč predstavlja t.i. REx različico z vgrajenim ‘Range extenderjem’. To pomeni, da v sebi skriva še majhen 650 kubični bencinski agregat, ki lahko med vožnjo dodatno polni baterijo in tako teoretično podaljša doseg na približno 250 kilometrov (realno bolj blizu 200km), s čimer pa se kosa tudi z najnovejšim BMW i3 z dvakrat ‘večjo’ baterijo. Morda boste deležni kakšnega čudnega pogleda, ko boste na bencinski črpalki tankali vaše električno vozilo ampak nič ne de, zna biti vseeno precej zabavno.

BMW i3 POPOLN MESTNI AVTOMOBIL

Še vedno trdimo, da je BMW i3 popoln mestni in primestni avtomobil, saj s svojo okretnostjo, odzivnostjo in preglednostjo tvori odlično celoto, dosega pa je ravno dovolj za večino potreb ljudi, ki živijo v urbanih območjih in njihovi bližnji okolici. Tistim, ki dnevno delate po več kot 100 kilometrov ga odsvetujemo ali priporočamo, da si omislite kakšno novejšo različico z večjo kapaciteto.
Kakšen je torej BMW i3 po petih letih uporabe in po 54 tisoč prevoženih kilometrih? Po naših izkušnjah sodeč nič slabši kot nov. Materiali v notranjosti se držijo odlično saj ne kažejo nikakršnih znakov utrujenosti. Tehnologija še vedno deluje brezhibno, v avtomobilu pa ni slišati nikakršnih neželjenih zvokov. Kaj pa največje vprašanje: Baterija in pogon? Z veseljem sporočamo, da je BMW i3 še vedno tako poskočen kot prej, baterija pa je izgubila zelo malo svoje kapacitete, če sploh kaj. Še vedno smo naredili 100 kilometrsko pot po avtocesti iz Dolenjske v Ljubljano (precej vožnje v hrib pri hitrosti med 120 in 130 kilometri na uro), pa smo v Ljubljano vseeno prispeli z nekaj manj kot 100 kilometri preostalega skupnega dosega. Prednost REx različice je tudi ta, da lahko majhen rezervoar za bencin na katerikoli bencinski črpalki napolnite v pol minute in si tako doseg podaljšate za nadalnjih 100-130 kilometrov, v kolikor veste, da boste nekoliko ‘prekratki’.

UVOZ VOZILA BMW i3

Uvoz takega avtomobila bi zato ljudem, ki bi lahko maksimalno izkoristili potencial takega avtomobila in trenutno še brezplačne javne polnilnice, zagotovo priporočali. Čeprav gre za enega prvih primerkov BMW i3 se avtomobil še vedno pelje odlično, baterije pa tudi očitno še ne bo treba menjati. Kaj pravite, bi si upali uvoziti rabljen električni avtomobil po naročilu?

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču