Euro NCAP je objavil rezultate še zadnjih letošnjih preizkušanj varnostnih trkov, ki bodo verjetno marsikoga precej presenetili, saj so pokrili skoraj celoten spekter možnih ocen. Med enajstimi avtomobili, jih je kar sedem osvojilo vseh pet zvezdic, dva sta osvojila po štiri, eden je osvojil eno zvezdico, en pa celo nobene.
Avtomobil, ki je osvojil samo eno zvezdico?
Avtomobil, ki je osvojil eno zvezdico je cenovno ugodna Dacia Spring z električnim pogonom, ki je narejena na enaki osnovi, kot renaultov kitajski K-ZE. Ravno zaradi ‘sekanja ovinkov’ pri stroških in ceni, je rezultat nekako pričakovan, saj Dacia s tem modelom nagovarja predvsem kupce, ki jim za vse elektronske varnostne sisteme ni mar, če avtomobil lahko dobijo po znatno nižji ceni. Morda je ena zvezdica vseeno korak predaleč, ampak je rezultat vseeno boljši kot pri avtomobilu, ki pa si tega ne bi smel privoščiti.
Avtomobil, ki ni osvojil niti ene zvezdice?
Govorimo o absolutnem poražencu tega testa, z nič osvojenimi zvezdicami – prenovljenemu Renault ZOE. S prenovo so posodobili le pogonsko tehniko, varnost pa je od predstavitve leta 2013 ostala na isti točki, oziroma se je še celo zmanjšala. Varnostno blazino v sedežu, ki je pred prenovo ščitila glavo in prsni koš voznika, so zamenjali z manj učinkovito, ki ščiti le prni koš. Poleg pomanjkanja tehnologije, je to le eden izmed razlogov, zakaj ZOE ponuja slabo splošno zaščito potnikov in ranljivih udeležencev v prometu, ki mu je prinesla nič zvezdic.
Ravno nasprotno so z vsemi zvezdicami presenetili BMW X1, Genesis G70, Genesis GV70, Mercedes EQS, Nissan Qashquai, Škoda Fabia in volkswagnov Caddy, štiri zvezdice pa sta si priborila dva električna avtomobila in sicer Fiat 500e in MG marvel R.
Euro NCAP testi so samo še enkrat pokazali, da so varnostne razlike med avtomobili ogromne, zato se morda pred nakupom splača pomisliti v kaj se podajate. Glede na pet zvezdic Škoda Fabie ne moremo trditi, da je ta ocena rezervirana le za tiste večje, dražje in bolj luksuzne avtomobile, le potruditi se je treba.