ELEKTRIČNI AVTOMOBILI SPREMINJAJO SVET

ELEKTRIČNI AVTOMOBILI SPREMINJAJO SVET

Kako utegnejo električni avtomobili spremeniti trg rabljenih vozil?

Vozila, ki jih poganjajo alternativni viri energije niso več nobena novost. Tudi ljudi, ki so prepričani, da lahko z nakupom takšnega vozila rešijo naš zavožen planet je vsak dan več. In ker je ena plus ena še vedno dve, so tudi v tem primeru rezultat naravnost nebeške prodajne številke novih vozil z električnim ali hibridnim pogonskim sistemom. Tako kot vsako drugo, tudi takšno vozilo postane rabljeno v trenutku, ko ga novi lastnik postavi na cesto.

Kaj bo pomembno pri nakupu rabljenega električnega avtomobila?

V vsakem primeru bodo vozila s pogonskimi sistemi, ki jih poganjajo alternativni viri energija, spremenila svet. Mi smo se vprašali, kako bomo sploh kupovali rabljen, denimo električni avtomobil. Kako pomembna bo kilometrina? Kakšni oziroma kateri parametri bodo sploh določevali ceno rabljenega električnega avtomobila? Kako bo trg rabljenih električnih vplival na trg rabljenih avtomobilov s konvencionalnimi bencinskimi oziroma dizelskimi motorji? Zagotovo se obetajo velikanske spremembe. Na vsa ta vprašanja je v tem trenutku skoraj nemogoče odgovoriti. Na številna bo odgovoril šele čas. Z električnimi vozili je sicer že povezanih en velik kup mitičnih trditev. Eden izmed takšnih je, da se dolgoročno lastništvo električnega avtomobila v primerjavi z lastništvom avtomobila s koncencionalnim motorjem bolj izplača. Začetni vložek (preprosto nakup takšnega vozila) je v tem trenutku aboslutno večji, ne glede na segment, stroški vožnje pa logično neprimerljivo nižji. Ali pač? Dobro vemo, kakšni so okvirni stroški vzdrževanja »običajnega« avtomobila, bistveno težje pa je v tem trenutku oceniti stroške vzdrževanja električnega. Pomemben je predvsem strošek menjave izstrošenih baterijskega sistema. No, poznavalci trdijo, da so baterije, ki napajajo avtomobilske elektromotorje bistveno bolj vzdržljive od denimo baterij v telefonih. Baterijski paket naj bi zdržal do 500 polnilnih ciklov. Pa vendar je z vsakim polnilnih ciklom kapaciteta baterijskega paketa nekoliko manjša.

cista-energija
Nazaj k bistvenemu vprašanju.

Opažamo, da se denimo v Nemčiji trg rabljenih avtomobilov že spreminja. Zaradi prepovedi vožnje dizelskih avtomobilov v številnih večjih mestih je trg rabljenih vozil zasičen z »dizli«, krivulja prodaje novih okolju prijaznejših prevoznin pa eksponentno raste. Kot rečeno, se bodo ti avtomobili prej kot slej znašli na trgu rabljenih avtomobilov. Je pa naslednje veliko vprašanje kdaj. Nemci načeloma avtomobile povprečno menjajo na štiri leta. To je seveda veljalo za avtomobile s konvencionalnimi pogonskimi sistemi, trend prodaje električnih avtomobilov pa še ni povsem izoblikovan. Če predpostavimo, da bodo trend ohranili, bi lahko »zelenci« že v naslednjih treh do petih letih igrali vidno vlogo na trgu rabljenih vozil, v naslednjih 10 letih pa bi lahko že izrivali običajne avtomobile. Glede na dejstvo, da je tehnologije čedalje več in se posodablja s svetlobno hitrostjo, je ta čas lahko še krajši. Pri nas trenutno še ni velikega povpraševanja po rabljenih električnih avtomobilih, zagotovo pa se to utegne zelo hitro spremeniti. S tem v mislih, tudi mi že iščemo nove poti, zasledujemo smernice in pridobivamo nova znanja.