PRIMERJAVA DIZEL, BENCIN, HIBRID ALI ELEKTRIKA? Predstavitev kandidatov 1/4

PRIMERJAVA DIZEL, BENCIN, HIBRID ALI ELEKTRIKA? Predstavitev kandidatov 1/4

Golf GTI, Golf GTD, Golf GTE in E-golf – Primerjava dizel, bencin, hibrid ali elektrika? 

Naslovno vprašanje dizel, bencin, hibrid ali elektrika, je verjetno eno najbolj perečih ob nakupu avtomobila v teh časih, zato smo se odločili, da bomo tej temi posvetili serijo člankov, kjer bomo predelali vse od nakupne cene, stroškov lastništva in uporabe, plusov in minusov v realnem življenju ter seveda kot se za naše podjetje spodobi, tudi stroške uvoza za posamezno vrsto pogona.

Pa začnimo pri kandidatih. Za karseda ‘fer’ primerjavo smo si izbrali kar ljudskega golfa. Zakaj? Ker je en redkih dostopnih modelov, kjer so na voljo vse štiri vrste pogona, da smo vse skupaj še malo začinili pa smo se fokusirali kar na vrh ponudbe, ki jo predstavljajo avtomobili z istim korenom besede – GT (no razen e-golfa). Za primerjavo bomo vzeli osnovno ceno posameznih modelov z DSG avtomatskim menjalnikom.

Golf GTI

Volkswagen-Golf_GTI-2017-1024-05Golf GTI je seveda nesporni zmagovalec v zavojih in dirkah v pospeševanju. Poganja ga 2.0 litrski turbobencinski motor, ki po novem razvije, 245 konjskih moči kar je največ izmed vseh naših kandidatov. Seveda ima vse to svojo ceno, saj je v realnosti tudi najbolj potraten (povprečje se giblje okoli 9-10 litrov na 100 prevoženih kilometrov)  začetna cena pa še ni povsem znana, a se bo po naših podatkih gibala okoli 33-34 tisočakov.

 

 

 

Golf GTD

Volkswagen-Golf_GTD-2017-1024-01Golf GTD ali kot mu mnogi pravijo GTI za vsak dan, navdušuje s svojo vsestranskostjo, saj s svojimi 184 konjskimi močmi iz 2.0 litrskega dizelskega štirivaljnika ponuja razmeroma veliko zmogljivosti (7,5s do stotice), prepleteno z majhnimi stroški lastništva. Poraba bo ob normalni vožnji težko presegla 6,5 litra na 100 prevoženih kilometrov pa tudi začetna cena, ki znaša manj kot 30 tisočakov je daleč najnižja med vsemi kandidati. Nič čudnega, da je tako priljubljen.

 

 

 

Golf GTE

Volkswagen-Golf_GTE-2017-1024-01pri nas velja za samoroga, saj jih po naših cestah vozi bore malo. GTE združuje 1.4 litrski turbobencinski motor z električnim motorjem, skupaj pa zagotavljata 204 konjskih moči. To je dovolj za precej živahno vožnjo, obenem pa imate še prednost 50 kilometrskega električnega dosega. Za večino to povsem zadostuje za dnevne potrebe, kar se pozna tudi na denarnici, saj vas tako pot v službo in nazaj stane le okoli 1€. V kolikor si zaželite poskočnejše vožnje pa le pritisnete gumb GTE in zabava se lahko prične brez skrbi, da boste ob prazni bateriji obstali na robu ceste. Le dodatna teža kompleksnega pogonskega sklopa in baterij ne vplivata ravno najbolje na vozno dinamiko, zato je GTE navkljub večji moči celo desetinko počasnejši do stotice od dizelskega soimenjaka. Morda bo cena tista, ki bo pretehtala ali je vredno imeti najboljši kompromis obeh svetov (bencinskega in električnega), saj ta brez upoštevane subvencije znaša precej zajetnih 36 tisočakov.

E-Golf

Volkswagen-e-Golf-2017-1024-03E-Golf je dostojen predstavnik nove generacije električnih avtomobilov. Že res, da ne spada v enako GT družino kot zgornji trije, pa vendar vas zna 136 konjskih moči iz električnega motorja ob speljevanju pošteno suniti v zadnjico. Pospešek do stotice je sicer 2 sekundi počasnejši od GTE-ja, pa vendar imajo električni avtomobili zaradi takojšnjega odziva pogonskega sklopa težnjo, da dajejo občutek hitrejšega vozila kot v resnici so. V teoriji naj bi ponujal do 300 kilometrov električnega dosega in tako predstavlja idealno rešitev za ljudi, ki živijo v mestih ali na njihovem obrobju, saj bo strošek vožnje ob uporabi javnih polnilnic zanemarljiv. A kaj ko cena ni. Polna cena brez subvencije namreč znaša skoraj 41 tisočakov. Tudi zato menimo, da ga lahko primerjamo z brati iz GT družine, pa čeprav ni tako hiter.

Tako, sedaj smo spoznali naše kandidate v seriji člankov primerjave dizel, bencin, hibrid ali elektrika in okvirne stroške nakupa, zato se bomo v naslednjem članku bolj podrobno posvetili najzanimivejši tematiki – stroškom lastništva in vožnje na prevožen kilometer. Zanimivo bo!

Drugi del    –   Tretji del   –   Četrti del