
Davek na motorna vozila nižji, cene novih vozil pa večje. Zakaj je temu tako?
Davek na motorna vozila je z novim letom pri veliki večini avtomobilov, še posebej tistih višjega cenovnega razreda, manjši, kar pa se očitno ni v celoti preneslo na nakupno ceno avtomobila. Tudi pri luksuznih in športnih avtomobilih, ki so se sicer praviloma vsi občutno pocenili, opažamo, da se niso vsi pocenili za toliko, kot se je zmanjšal davek. A pustimo enkrat luksuzne in športne avtomobile ob strani in se osredotočimo na bolj običajne avtomobile, kjer pa je zgodba za povprečnega potrošnika tudi bolj zanimiva.
Spomnimo. Davek na motorna vozila po novem upošteva samo izpuste CO2. Cena avtomobila pri izračunu ne igra več vloge, iz izračuna pa je izvzeta tudi prostornina motorja na katero se je računal t.i. davek na luksuz. Tako korenita sprememba zakona o DMV je bila nujno potrebna predvsem zato, ker je z novim letom v veljavo stopil nov WLTP cikel merjenja izpušnih plinov, ki je le te pri vseh avtomobilih drastično povečal. Posledično bi se davek na motorna vozila in z njim nakupne cene avtomobilov brez prilagoditve novim testiranjem, pri čisto vseh avtomobilih drastično povečale. Ravno zato je novi zakon o DMV izjemno dobrodošel, saj poleg odprave nesorazmerij, razbremeni tudi tiste najcenejše avtomobile kot so Renault Clio ali Volkswagen Passat.
Za novega VW Passata z bencinskim 1.5 TSI motorjem, bi kupec po starem plačal okoli 300€, po novem pa bo plačal le 77€ davka na motorna vozila, kupci dizelsko gnanega pa bodo namesto 200€ plačali le 88€. Tudi pri Cliu bo davek okoli 40€ manjši, podobno pa velja tudi za ostale avtomobile tega segmenta, kar naj bi pomenilo, da so po novem cene skoraj vseh avtomobilov na slovenskem trgu manjše, pa so res?
Ne! Častnik Finance je naredil obsežno ‘raziskavo’ cen v 2020, jih primerjal z letošnjimi in ugotovil, da proizvajalci novih davčnih olajšav v nekaterih primerih niso v celoti prenesli na stranke, oziroma so v nekaterih primerih avtomobile celo podražili. BMW 116d je recimo po novem dražji za skoraj dva tisočaka, sledi mu Opel Corsa 1.2 Turbo 100 Edition z 900€, na tretjem mestu pa je zopet BMW, tokrat 118i, ki bo dražji za 605€. Za okoli 500€ sta po novem dražja tudi Renault Clio in Captur, ki sta pri nas zelo priljubljena. Nekoliko manj boste odšteli za Volkswagen T-Cross 1.0 TSI, najbolj občutno pa se bo pocenila Opel Astra 1.2 Turbo 130 elegance (-1.160€).
Razlog? Prvega januarja letos je stopil v veljavo nov okoljski predpis Euro 6d, zaradi katerega so morali nekateri proizvajalci dodatno posodobiti svoje pogonske sklope in tako zagotoviti kompatibilnost z novimi predpisi. Ta strošek so prenesli na svoje distributerje in posledično tudi na končno ceno avtomobilov, kar je le te v nekaterih primerih občutno podražilo, navkljub manjšemu davku. Seveda to velja le pri novih avtomobilih. Na srečo pri uvozu rabljenih vozil po naročilu tega ni, posledično pa lahko nižje davke na motorna vozila izkoristimo pri vseh avtomobilih, kar za vas pomeni manjše stroške ob uvozu.
PREBERITE TUDI:
KAJ JE DAVEK NA MOTORNA VOZILA?
KAJ V PRAKSI PRINAŠA NOVI DAVEK NA MOTORNA VOZILA?