kategorije članka

CHIPTUNING ALI `ČIPIRANJE` VOZILA

Tako imenovani Chiptuning ali ‘čipiranje’. Je to dobro ali slabo za vaš avtomobil?

V avtomobilsitičnih krogih je veliko govora o t.i. Čipiranju, saj je to relativno ugoden način za pridobitev dodatne konjenice v vaših jeklenih konjičkih, še posebej tistih z vgrajenim turbo dizelskim agregatom. Pa veste kaj to sploh je in kakšna je razlika med kvalitetno optimizacijo motorne elektronike in kvazi čipi z ebaya?

Vsi sodobni avtomobili imajo vgrajen računalnik, ki krmili vse parametre delovanja pogonskega agregata. Vzajemno izračunava in regulira količino vbrizganega goriva, čas vžiga ter tlak turbine, ki so vsi ključnega pomena za optimalno delovanje motorja ter sočasno popolno izgorevanje mešanice goriva in zraka za čim čistejši izpuh. Dandanes lahko tunerji te programe berejo ter poljubno spreminjajo in tako s primernim znanjem povečajo moč tudi do 20 odstotkov. Pa je to res varno? Mar ne zapravijo proizvajalci na desetine milijonov za optimalno nastavitev motorja in bi v tem primeru tudi oni iztisnili več iz motorja, če bi bilo tako lahko? Odgovor je da in ne.

 

Pri proizvajalcih je zadeva nekoliko bolj kompleksna saj morajo poleg moči gledati tudi na čedalje strožje emisijske zahteve, porabo goriva in konec koncev si morajo pustiti tudi nekaj ‘rezerve’ že zaradi različnih podnebij, da bo motor deloval optimalno v vseh pogojih. To ne pomeni, da motor po optimizaciji ne bo deloval brezhibno, še celo nasprotno. Če je bil tuning narejen kvalitetno, s pravo opremo in s pomočjo valjev za merjenje moči in navora, je lahko to za samo delovanje avtomobila še bolje. Moč se poveča, ponavadi pa je zaznati celo zmanjšanje porabe. Ob polnem ‘tiščanju’ seveda komponente pogonskega sklopa nekoliko bolj trpijo in je zato njihova življenjska doba zagotovo nekoliko krajša, kot pri tovarniškem avtomobilu, pa vendar s pazljivo uporabo ne bi smeli zaznati pretirane razlike. Tudi praktično vsi moji avtomobili do sedaj, so imeli narejeno optimizacijo motorne elektronike, pa nisem imel nikoli nobenih problemov, saj sem potem še bolj pazil na svoj stil vožnje, še posebej ko je bil avtomobil mrzel.

Morda tukaj velja opozorilo saj vse to velja v primeru, če je bila storitev opravljena kvalitetno in ob normalni uporabi avtomobila. Slabo opravljena storitev namreč lahko stori več škode kot koristi zato bi sam dvakrat premislil preden bi dal za nekaj stotakov manj avtomobil ‘čipirat’ sovaščanu v domači garaži z mapo, ki jo je potegnil z interneta. Ravno tako se morate zavedati, da poseg v motorno elektroniko izniči tovarniško garancijo zato tega dokler je avtomobil v garanciji ne bi priporočal.
Druga tematika, ki sem jo omenil na začetku pa so t.i. chipboxi z ebaya. To so nekakšne majhne škatlice, ki jih lahko brez pomoči mehanika kar sami doma priklopite na avtomobil in viola, že imate 20 odstotkov močnejši avtomobil. Moje mnenje glede tega je tako, da te stvari enostavno niso vredne vašega denarja. Delujejo namreč na princip, da motornemu računalniku pošiljajo napačne podatke, ki bi jih moral dobiti od senzorjev, ta pa parametre prilagodi na način, da se avtomobilu res nekoliko poveča moč. Težava je le v tem, da si ponavadi niti dva avtomobila nista enaka zato je težko v neko škatlico sprogramirati ‘mapo’ ki bo popolno delovala pri vseh avtomobilih. Obenem se pojavi še problem, da so sodobni avtomobili precej pametni in se hitro učijo. Tako že zelo kmalu računalnik sam ugotovi, da ga nekaj hoče prelisičiti in se temu primerno prilagodi, očinek chipbox pa se tako izniči. Sam zato take metode odsvetujem in vam priporočam, da se raznih chipboxov v velikem loku izogibate.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču