Tako imenovani Chiptuning ali ‘čipiranje’. Je to dobro ali slabo za vaš avtomobil?
Vsi sodobni avtomobili imajo vgrajen računalnik, ki krmili vse parametre delovanja pogonskega agregata. Vzajemno izračunava in regulira količino vbrizganega goriva, čas vžiga ter tlak turbine, ki so vsi ključnega pomena za optimalno delovanje motorja ter sočasno popolno izgorevanje mešanice goriva in zraka za čim čistejši izpuh. Dandanes lahko tunerji te programe berejo ter poljubno spreminjajo in tako s primernim znanjem povečajo moč tudi do 20 odstotkov. Pa je to res varno? Mar ne zapravijo proizvajalci na desetine milijonov za optimalno nastavitev motorja in bi v tem primeru tudi oni iztisnili več iz motorja, če bi bilo tako lahko? Odgovor je da in ne.
Pri proizvajalcih je zadeva nekoliko bolj kompleksna saj morajo poleg moči gledati tudi na čedalje strožje emisijske zahteve, porabo goriva in konec koncev si morajo pustiti tudi nekaj ‘rezerve’ že zaradi različnih podnebij, da bo motor deloval optimalno v vseh pogojih. To ne pomeni, da motor po optimizaciji ne bo deloval brezhibno, še celo nasprotno. Če je bil tuning narejen kvalitetno, s pravo opremo in s pomočjo valjev za merjenje moči in navora, je lahko to za samo delovanje avtomobila še bolje. Moč se poveča, ponavadi pa je zaznati celo zmanjšanje porabe. Ob polnem ‘tiščanju’ seveda komponente pogonskega sklopa nekoliko bolj trpijo in je zato njihova življenjska doba zagotovo nekoliko krajša, kot pri tovarniškem avtomobilu, pa vendar s pazljivo uporabo ne bi smeli zaznati pretirane razlike. Tudi praktično vsi moji avtomobili do sedaj, so imeli narejeno optimizacijo motorne elektronike, pa nisem imel nikoli nobenih problemov, saj sem potem še bolj pazil na svoj stil vožnje, še posebej ko je bil avtomobil mrzel.