Cene rabljenih vozil še vedno samo navgor

Cene rabljenih vozil še vedno samo navgor

Cene rabljenih vozil še vedno samo navzgor:

O dviganju cen novih in tudi rabljenih avtomobilov smo sicer že pisali, a izgleda, da tej noriji še nekaj časa ne bo konca. Za dober primer lahko vzamemo nemški trg, ki je zaradi svoje velikosti zelo dober pokazatelj generalnega dviga cen rabljenih avtomobilov, poleg tega pa iz Nemčije tudi največ uvažamo po naročilu naših strank.

Po podatkih nemškega portala AutoScout24 se je povprečna cena rabljenega avtomobila v zadnjem letu povzpela na kar 22.941 €, kar pomeni podražitev za skoraj 3.000 €. Glavni razlog je že večkrat omenjeno pomanjkanje polprevodnikov, ki vztrajno zavira proizvodnjo novih avtomobilov, ki jih posledično ni mogoče dobiti, oziroma so dobavni roki izjemno dolgi. Nekatere stranke so tako pripravljene plačati skoraj enako ceno za malo rabljen avtomobil, ki je na voljo takoj, kot da za podobno ali v nekaterih primerih celo enako vsoto denarja, na svojega jeklenega lepotca čakajo tudi po več kot eno leto.

Druga stvar je tudi ekonomska negotovost prebivalstva zaradi pandemije, katere rezultat je ta, da se manj ljudi odloči za nakup novega avtomobila, ki bi predstavljal velik strošek. Namesto novega avtomobila raje posegajo po rabljenih, kar je v zadnjem letu močno dvignilo povpraševanje in z njim tudi cene. Podobno razmišljajo tudi večja podjetja, ki svoje flote ponavadi menjajo na eno do dve leti, sedaj pa so pri prenovi voznih parkov bolj zadržani oziroma s tem dlje odlašajo.

Daleč največje zvišanje pa so doživeli športni in superšportni avtomobili.

Opaziti je tudi čedalje večje zanimanje za dizle, saj le ti izginjajo iz ponudbe novih avtomobilov, zato so pri rabljenih postali še toliko bolj iskani. V primerjavi z bencinskimi je povprečna cena dizelskega rabljenega avtomobila na nemškem trgu kar 4.500 € višja, dražji pa so le hibridna in električna vozila, kjer pa cena ne odraža velikega povpraševanja ampak to, da so tovrstna vozila relativno nova in že v osnovi dražja. Glede na čedalje večji zaton dizlov je ta podatek kar nekoliko presenetljiv.

Večja odstopanja v primerjavi z lanskim letom je opaziti že pri najpopularnejših avtomobilih za uvoz po naročilu, kot so BMW serije 3 in 5, Audi A6, VW Passat, Škoda Superb in podobni, daleč največje zvišanje pa so doživeli športni in superšportni avtomobili. Če ste recimo pred enim letom brez težav našli BMW M3/M4 letnik 2017 pod 50 tisočakov, ali BMW M2 istega letnika tudi pod 40 tisočakov, je to letos, v kolikor želite avtomobil, ki ni bil razbit in ima preverjeno zgodovino, praktično misija nemogoče. Podobna zgodba je tudi pri znamki Porsche, kjer so cene športnih modelov 911, Cayman in Boxster v zadnjem letu poskočile za 10-20%, pa čeprav so avtomobili leto starejši. Premožnejši bencinski navdušenci tudi opažajo, da dvanajst, deset in 8 valjniki počasi izumirajo, ravno tako je čedalje manj pravih vozniških avtomobilov, zato so le ti že začeli polniti svoje zbirke za čas, ko bodo vsi dokončno preklopili na elektriko. 

Dobre kupčije se sicer tudi v takem trgu še vedno lahko najdejo, vendar so le te precej redke. V kolikor tudi vi razmišljate o nakupu rabljenega avtomobila, vas tako vljudno povabimo, da ne odlašate, ampak se obrnete na nas in skupaj poiščemo vaš sanjski avtomobil, preden trg dokončno ponori.

PREBERITE TUDI:

Vse o Davku na Motorna Vozila – DMV

Kako poteka proces varnega uvoza vozil?

Statistika Slovencev pri uvozu vozil iz tujine