kategorije članka

Ali veste vse o novem prometnem znaku za zavijanje desno pri rdeči luči?

Pred kratkim je bila v Republiki Sloveniji sprejeta novela zakona, ki poleg nekaterih ostalih stvari, dovoljuje tudi zavijanje desno pri rdeči luči, v kolikor je to mogoče storiti varno. Pa vendar to sedaj ne pomeni, da lahko pri rdeči luči desno zavijamo povsod, temveč so križišča kjer je ta manever dovoljen, označena s posebnim kvadratnim prometnim znakom črne barve z zeleno puščico.

  Ljubljana, križišče Celovške ceste in Kolesarske poti.

  Foto: Ministrstvo za infrastrukturo

Prvo tako križišče smo že dobili v Ljubljani, sčasoma pa jih bomo lahko našli tudi v drugih mestih. Nova pravila so že začeli učiti v teoretičnih in praktičnih preizkusih vožnje, novost pa naj bi pomagala pri pospeševanju prometnih tokov.

Zelena puščica vseeno le tam kjer je varno!

Omejitev hitrosti ne sme biti večja od 50 km/h, poleg tega pa mora biti zagotovljena velika preglednost vsaj 60m v vsako stran. Na lokaciji križišča ravno tako ne sme biti visoke frekvence prehajanja morebitnih pešcev, v bližini pa ne sme biti niti šolskih poti in prisotnosti udeležencev z omejeno mobilnostjo. Tudi ob izpolnjenih vseh pogojih in novemu prometnemu znaku pa to vseeno pomeni, da je zavijanje pri rdeči luči le dovoljeno in ne zahtevano. To pomeni, da v kolikor se prvi voznik v morebitni koloni ne počuti varno, da bi speljal v rdečo luč, oziroma morebiti niti ne ve za to pravilo, kar se bo na začetku verjetno pogosto dogajalo, mu ostali ne smejo hupati s tem zahtevati, da spelje.

Pravilen prehod takega križišča in zavedanje odgovornosti

Ustavite pred polno črto, ki označuje znak stop, preverite, da prometa z leve dejansko ni in je zavijanje varno, šele nato lahko speljete. Med zavijanjem opazujte okolico, pešce in kolesarje saj ste v tistem trenutku še vedno v neprednostnem položaju in odgovarjate za vse posledice vaše odločitve.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču