Ob besedi učinkovitost večina najprej pomisli na porabo avtomobila o kateri se razglablja na dolgo in počez, večina pa se ne zaveda, da tudi z najučinkovitejšimi motorji stran vržemo ogromno energije. V pogonskih agregatih se namreč pojavijo izgube, ki v največji meri predstavljajo toplotne izgube motorja in ‘poberejo’ mnogo večji del energije, kot si morda mislite.
BENCINSKI AGREGATI
Še najmanj učinkoviti so bencinski agregati. Ti imajo učinkovitost zgolj okoli 25 odstotkov, kar pomeni, da se 75 odstotkov energije pretvori v odvečno toploto in hrup. Tudi teh 25 odstotkov učinkovitosti je doseženih le v območju maksimalnega navora kar pri atmosfersko gnanih bencinskih agregatih pomeni pri samo visokih obratih v zelo ozkem območju. S sodobno tehnologijo in turbinami, je uspelo nekaterim proizvajalcem, kot so Mazda, Ford, BMW in Mercedes v zadnjih nekaj letih ta izkoristek spraviti na 35 odstotkov, vseskozi pa odkrivajo nove tehnologije, kako povečati kompresijska razmerja na številke, ki jih dosegajo dizelsko gnani avtomobili.
DIZELSKI AGREGATI
Pri slednjih je izkoristek namreč mnogo boljši in se ponavadi giblje do 45 odstotkov, predvsem na račun višjega kompresijskega razmerja. Višje kot je kompresijsko razmerje boljši je izkoristek. MAN je recimo pri svojem motorju z oznako S80ME-C7, ki se vrti na zelo nizkih obratih (do 1800 obratov na minuto) recimo zabeležil skupni izkoristek neverjetnih 54,4 odstotka in tako velja za najbolj učinkovit motor na notranje izgorevanje v kateremkoli produkcijskem avtomobilu ali tovornjaku.
ELEKTRIČNI AVTOMOBILI
Samo za primerjavo, se lahko električni avtomobili pohvalijo z okoli 70 odstotnim izkoristkom v primeru, da govorimo o shranjeni kemični energiji, ter okoli 60 odstotkov, če upoštevamo razmerje med energijo potrebno za polnjenje in pridobljenim delom iz električnega motorja. Morda vas je vseeno nekoliko presenetilo saj ste mislili, da so električni avtomobili skoraj 100% učinkoviti. Daleč od tega. V mehaniki se takoj, ko je prisotno trenje in toplota, ki je ponavadi posledica trenja, pojavijo izgube, zato ni mehanskega sistema, ki bi bil 100% učinkovit, lahko se le trudimo priti čim bližje tej magični številki.