kategorije članka

ALI STE VEDELI KAKO NEUČINKOVITI SO V RESNICI VAŠI AVTOMOBILI?

Ob besedi učinkovitost večina najprej pomisli na porabo avtomobila o kateri se razglablja na dolgo in počez, večina pa se ne zaveda, da tudi z najučinkovitejšimi motorji stran vržemo ogromno energije. V pogonskih agregatih se namreč pojavijo izgube, ki v največji meri predstavljajo toplotne izgube motorja in ‘poberejo’ mnogo večji del energije, kot si morda mislite.

BENCINSKI AGREGATI

Še najmanj učinkoviti so bencinski agregati. Ti imajo učinkovitost zgolj okoli 25 odstotkov, kar pomeni, da se 75 odstotkov energije pretvori v odvečno toploto in hrup. Tudi teh 25 odstotkov učinkovitosti je doseženih le v območju maksimalnega navora kar pri atmosfersko gnanih bencinskih agregatih pomeni pri samo visokih obratih v zelo ozkem območju. S sodobno tehnologijo in turbinami, je uspelo nekaterim proizvajalcem, kot so Mazda, Ford, BMW in Mercedes v zadnjih nekaj letih ta izkoristek spraviti na 35 odstotkov, vseskozi pa odkrivajo nove tehnologije, kako povečati kompresijska razmerja na številke, ki jih dosegajo dizelsko gnani avtomobili.

DIZELSKI AGREGATI

Pri slednjih je izkoristek namreč mnogo boljši in se ponavadi giblje do 45 odstotkov, predvsem na račun višjega kompresijskega razmerja. Višje kot je kompresijsko razmerje boljši je izkoristek. MAN je recimo pri svojem motorju z oznako S80ME-C7, ki se vrti na zelo nizkih obratih (do 1800 obratov na minuto) recimo zabeležil skupni izkoristek neverjetnih 54,4 odstotka in tako velja za najbolj učinkovit motor na notranje izgorevanje v kateremkoli produkcijskem avtomobilu ali tovornjaku.

ELEKTRIČNI AVTOMOBILI

Samo za primerjavo, se lahko električni avtomobili pohvalijo z okoli 70 odstotnim izkoristkom v primeru, da govorimo o shranjeni kemični energiji, ter okoli 60 odstotkov, če upoštevamo razmerje med energijo potrebno za polnjenje in pridobljenim delom iz električnega motorja. Morda vas je vseeno nekoliko presenetilo saj ste mislili, da so električni avtomobili skoraj 100% učinkoviti. Daleč od tega. V mehaniki se takoj, ko je prisotno trenje in toplota, ki je ponavadi posledica trenja, pojavijo izgube, zato ni mehanskega sistema, ki bi bil 100% učinkovit, lahko se le trudimo priti čim bližje tej magični številki.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču