ALI SO DIZLI ŽE ZA ODPIS?

Ali so dizli že za odpis?
Ker se pri nas večinoma lotimo samo vprašanj, ki jih pogosto slišimo, še pogosteje pa slišimo napačno interpretacijo medijske propagande, smo se tokrat odločili dotakniti teme dizelskih agregatov. So ti res v zatonu? Ali res bolj onesnažujem okolje, če kupim avtomobil z dizelskim agregatom? So dizli že za odpis? So res tako umazani, da jih bodo kmalu ukinili?
Da najprej začnem z zadnjim vprašanjem ali so dizli že za odpis? Odgovor nanj je preprosto ne niso! Sodobni dizelski agregati po standardi Euro6 so izjemno čisti in so povsem primerljivi z bencinskimi. V zrak sicer spustijo nekoliko več trdih delcev in dušikovih oksidov, po drugi strani pa bencinski agregati v zrak spustijo več ogljikovega monoksida, ogljikovega dioksida in več ogljikovodika z imenom benzen, ki ostane kot produkt nepopolnega izgorevanja. Ravno tako je katerikoli avtomobil, ki izpolnjuje okoljski standard Euro6 izjemno čist, saj mora vsebovati praktično ves arsenal različne opreme za zniževanje emisij, kar jih proizvajalci premorejo, da temu standardu sploh zadosti.
Kot zanimivost lahko spomnimo na oglase audija in hyundaia, kjer je hotel glavni akter oglasa storiti samomor z zastrupitvijo z izpušnimi plini pa mu v nobenem primeru ni uspelo, s čimer so hoteli poudariti čistost izpušnih plinov. S tem tudi odgovarjamo na drugo vprašanje ali z nakupom novega dizelskega avtomobila res delate zemlji krivico in je to postalo že nekakšno moralno vprašanje. Dokler se bomo za to tako trudili zgolj v Evropi sem sam mnenja, da je šla ta vojna okoljevarstvenikov in posledično medijska propaganda že predaleč.
Pri novih avtomobilih morajo namreč proizvajalci razvijati vedno nove načine kaj še ‘obesiti’ na avtomobil, da bo ta na papirju prihranil nekaj decilitrov bencina, po drugi strani pa se porabi ogromno naravnih virov za proizvajanje teh ‘naprav’, filtrov in ostalih pripomočkov za zmanjševanje emisij. Nobena skrivnost ni, da to najbolj ‘tepe’ ravno nas Evropejce. Mi moramo kupovati čedalje bolj komplicirane in posledično pokvarljive avtomobile, ki postajajo taki zgolj zaradi okoljevarstvene politike, medtem ko se večina preostalega sveta požvižga na najnovejše okoljevarstvene standarde in se z lahkoto vozijo z ogromnimi motorji, ki porabe pod desetimi litri skoraj ne poznajo.
Ravno tako onesnaževanje okolja od avtomobilov predstavlja izjemno majhen delež v primerjavi z ostalo industrijo, živinorejo in celo vojsko. To sem omenil zato, ker pogosto slišim strah kaj bo sedaj z dizli, ker so na internetu prebrali, da se po Evropi za dizelsko gnane avtomobile zapirajo mestna središča, proizvajalci govorijo, da jih ne bodo več proizvajali itd. Skratka vse je naperjeno tako, da izgleda kot, da bodo dizli že jutri izumrli. No resnica je ta, da se mesta resnično zapirajo za dizelsko gnane avtomobile AMPAK le za tiste, ki ne dosegajo niti standarda Euro4 (nimajo vgrajenega DPF filtra). Ravno tako dizelsko gnani avtomobili še vedno predstavljajo najbolj ekonomično rešitev za ljudi, ki dnevno delajo ogromno kilometrov, obenem pa je ta rešitev posledično tudi še vedno najčistejša za okolje.
Tistim, ki vam trkajo na vest in se postavljajo, kako oni skrbijo za planet ker so si kupili električni avtomobil, vi pa umazanega dizla le pokažite, koliko naravnih virov je bilo potrebnih in koliko emisij so pri tem v zrak izpustile tovarne, da so sploh lahko izdelale baterijo, ki poganja njihov ‘čist’ avtomobil. Ali morda vedo, da je njihov avtomobil pridelal več emisij kot jih bo vaš dizel v naslednjih petih letih, preden je le ta sploh zapeljal na cesto?
Morda se bo to v roku 5 let spremenilo zaenkrat pa menim, da v kolikor si lastite avtomobil, ki zadostuje vsaj Euro5 standardu,se nimate naslednjih nekaj let še česa bati, najnovejši dizli pa bodo v prodaji zagotovo še vsaj desetletje. Pomembno je le vprašanje ali se vam nakup dizelsko gnanega avtomobila splača ali ne, kar pa po večini narekuje zgolj kilometrina, ki jo letno prevozite.