7 NASVETOV PRED NAKUPOM RABLJENEGA VOZILA.

7 NASVETOV PRED NAKUPOM RABLJENEGA VOZILA.

Nakup rabljenega avtomobila ni mačji kašelj. Marsikdo se je že “zaklal”. Če bi upošteval tistih nekaj osnovnih pravil kako pregledati rabljeno vozilo pred nakupom rabljenega avtomobila, se najbrž nebi nadaljnjih nekaj sto, v najslabšem primeru celo več tisoč evrov, zaletaval z glavo v steno. Katerih pravil se je torej modro držati, da bosta denarnica in glava ostali celi? Za vas smo spisali 7 nasvetov pred nakupom rabljenega vozila, ki jih velja upoštevati.

Nakup rabljenega avtomobila je v določenih pogledih precej podoben drsanju po zaledenelem koseškem bajerju. Z napačnim pristopom lahko kupec mimogrede izpade velik bebec, s pravim pa občudovanja vreden ekspert svetovnega formata. Recept za to, da od nakupa rabljenega avtomobila odneseš celo kožo, je v resnici zelo enostaven, osnovnih elementov je načeloma samo sedem. Preverite 7 nasvetov pred nakupom rabljenega vozila.

Trg rabljenih vozil je zasičen z različnimi avtomobili. Na voljo so dobri avtomobili, seveda pa je ogromno tudi takšnih, ki ne bi smeli nikoli več videti dnevne svetlobe, še manj pa so vredni postavljene cene. Zato, da kupiš enega izmed tistih “dobrih”, ni treba nobene velike filozofije.

V nadaljevanju vam podajamo osnovnih 7 nasvetov pred nakupom rabljenega avtomobila.

1. ZUNANJOST VOZILA

Oči imamo zato, da z njimi gledamo in opazujemo. Ni ravno normalno, da je pokrov motorja bordo rdeče barve, desna vrata vijolična, zadnji odbijač pa nekaj vmes. Izjemno pomembno je, da je lak na vseh površinah enak in naj vas prodajalec ne prepriča, da je normalno, da ga je pač “opeklo sonce”. Bodite pozorni na praske ali udrtine in druge poškodbe laka. Tudi poškodbe na platiščih niso nepomembna podrobnost. Že zaradi manjših odrgnin so lahko platišča zvita, kar pa lahko nakazuje na poškodbe pnevmatik ali celo podvozja. Obvezno preverite tudi obrabljenost le-teh. Nikakor ne spreglejte pik na vetrobranskem steklu. Že majhna pika lahko privede do “pajčevine”, popravilo pa ni niti približno majhen strošek.

2. NOTRANJOST VOZILA

Nam se zdi bistvenega pomena, da zadnjico posadimo v kolikor toliko ohranjene sedeže. Preverimo torej, da tkanina ni nikjer natrgana ali celo raztrgana, da usnje ni zmahano kot svinjski zrezki in da na oblogi strehe ni večjih madežev. Nos imamo zato, da z njim vohamo. Vonj cigaretnega dima v notranjosti avtomobila ni začasen. Tudi z globinskim čiščenjem se ga je znebiti skoraj tako težko kot slabega jutranjega zadaha. Preverite vsak gumb posebej na armaturni plošči. Avtomobilski proizvajalci jih tja namreč ne nameščajo za okras, vsak ima svojo funkcijo in ko je avtomobil zapeljal iz salona, so tudi vse delovale.

3. DOKUMENTACIJA VOZILA

Odpreti velja tudi predal pred sovoznikovim sedežem. Tam se rad skriva kakšen kos hladnega orožja, v najboljšem primeru pa bodo iz njega zazijali samo z avtomobilom povezani dokumenti. Ti dokumenti razkrivajo vse skrivnosti avtomobila, od porekla, tehničnih podatkov, podatkov o zavarovanju, registraciji, prevoženih kilometrov, skratka celotno zgodovino vozila.

4. ZGODOVINA VOZILA

Število prevoženih kilometrov v teh dokumentih naj bi se ujemalo s številko na inštrumentni plošči oziroma v potovalnem računalniku. Če se ne, ni nujno, da se je prejšnji lastnik z njim vozil vzvratno, precej bolj verjetno je, da je nekdo posegal v računalnik avtomobila in skušal vrednost avtomobila povečati z vrtenjem kilometrov. Praksa, o kateri je bilo in še bo prelitega veliko črnila. Zelo pomembno je, da je vozilo redno servisirano po predpisih proizvajalca. Zgodovino avtomobila lahko po šasijski številki pregledate tukaj.

5. TESTNA VOŽNJA

Če je vse tako kot je treba, sledi tisti prijetnejši del pregleda. Testna vožnja. Ob zagonu motorja takoj preverimo, da na inštrumentni plošči ne sveti nobena opozorilna lučka, razen tiste za prižgane žaromete. Ta mora goreti. Prav tako morajo goreti oziroma v razmeroma počasnem in konstantnem taktu utripati puščice. Kaj so smerniki? Z njimi nakazujemo smer zavijanja, so izjemno pomembna komponenta, vklopimo pa jih z vzvodom, na levi strani ob volanu. Bodimo resni. Delovati morajo vsa svetlobna telesa na avtomobilu. Med testno vožnjo je pomembno pozorno poslušanje delovanja motorja in menjalnika-kakršnokoli rožljanje, topotanje, piskanje, klokotanje in podobno ni normalno. Tudi pri zaviranju, krmiljenju in prestavljanju so ti zvoki znak za pretirano obrabo ključnih komponent.

6. PREGLED STROKOVNJAKA

V primeru, da se tak nenavaden zvok vseeno pojavi, je smiselno zaviti na najbližnji servis. Tam bodo avtomobil za manjšo vsoto podrobno pregledali. Nekaj deset evrov za temeljit pregled ali nekaj stotakov za kasnejša popravila. Vredno razmisleka.

7. PREVERITE MOREBITNE DODATNE STROŠKE PO NAKUPU

Nazadnje povabite prodajalca na vroč čaj in iz njega izvlecite informacije o stroških ob nakupu in o stroških vzdrževanja. Kdaj bo potrebna zamenjava olja in filtrov, kakšno je stanje zavor, ali so pnevmatike enakomerno obrabljene in podobno.

Če k doslednemu upoštevanju teh sedmih pravil pred nakupom rabljenega vozila dodaš še trenutek tehtnega premisleka, skrbno paziš, da odločitvi ne botrujejo čustva, k vsemu skupaj pa dodaš še eno lepo pirueto v podobi zdrave kmečke logike, bo nakup novega rabljenega avtomobila vedno samo radost. Zavedati se je potrebno, da rabljen avto vseeno ni nov in da manjši lepotni podpisi še niso nujno znak za alarm. Prav tako upoštevajte, da iščemo odstopanja od novega avtomobila ter, da ima čisto vsak rabljen avto določene pomanjkljivosti. Konec koncev zato jih imenujemo rabljeni in ne novi. Pomanjkljivosti ter poškodbe pa se stopnjujejo s prevoženimi kilometri in starostjo vozila. Izberite avto, ki po vseh preglednih točkah in seveda ceni, najbolj ustreza vašim realnim pričakovanjem.

Lahko pa pregled, nakup in urejanje dokumentacije pač prepustite strokovnjakom. Nam recimo.