kategorije članka

5 SLABOSTI, PASTI IN SKRITIH MINUSOV ELEKTRIČNIH AVTOMOBILOV

Prejeli smo kar nekaj opazk, da promoviramo električna vozila in v člankih z namenom izpostavljamo zgolj njihove pozitivne plati. Sicer je resnica daleč od tega saj na vse stvari gledamo objektivno, pa vendar vi poveste – mi poslušamo, zato je tukaj članek o petih pasteh in prikritih minusih električnih avtomobilov ter njihovega lastništva.

1. OBREMENITEV ZA OKOLJE

Čeprav mnogi promovirajo ‘zelen’ način življenja in na veliko oglašujejo kako so sedaj, ko so si omislili električni avtomobil bolj ekološki, na vse ostale pa gledajo zviška, je resnica daleč od tega. Pri proizvodnji litij-ionskih baterij se namreč porabi toliko vode in energije, ki večinoma ne prihaja iz obnovljivih virov, da traja kar nekaj časa preden se bremenilnost okolja izenači z ‘umazanimi’ avtomobili na fosilna goriva. Torej še preden električni avtomobil zapusti proizvodni trak, le ta naredi precej več škode za okolje kot običajni bencinski tekmec, ki ravno tako v salonu čaka na svojega kupca. Baterije imajo ravno tako pričakovano življenjsko dobo 10 let, ob zamenjavi pa to pomeni zopet ogromno potrošnjo naravnih virov za izdelavo nove. Morda trenutno še najbolj ‘zeleni’ električni avtomobil ta hip je BMW i3, ki je narejen tako, da se ga da skoraj v celoti reciklirati. Njegovo energijo prav tako proizvajajo v tovarni, ki večino energije pridobi iz obnovljivih virov, enako pa velja tudi za nemško tovarno kjer sestavljajo končni avtomobil.

2. ELEKTRIČNA ENERGIJA NE PRIHAJA IZ VTIČNICE

Mnogi menijo, da so električni avtomobili čisti in ne onesnažujejo okolja enostavno zato, ker med vožnjo ne kurijo fosilnih goriv in v zrak ne spuščajo škodljivih plinov. Vse kar potrebujejo je le ‘’čista’’ elektrika, ki pride iz vtičnice. Pa ste se kdaj vprašali iz kje prihaja ta električna energija? Pri nas večina električne energije še vedno pride iz termoelektrarn kjer se za proizvodnjo električne energije povečini kuri premog ali v primeru Nuklearne elektrarne Krško uran 238. Ko vam bo naslednjič kdo pametoval, da je kupil električni avtomobil in je zdaj postal pravi okoljevarstvenik, ga le vprašajte ali je poleg kupil še sončno elektrarno za na streho.

3. T.I. RANGE ENXIETY

Range enxiety je angleški pojem, ki opisuje strah pred tem, da vam ne bo uspelo priti do želenega cilja, ker vam bo prej zmanjkalo elektrike. Pojem je nastal izključno v povezavi z električnimi avtomobili, problem pa je resničen. Ne glede na rastočo mrežo električnih polnilnic, namreč teh še vedno ni na vsakem koraku. Če se boste recimo odpravili na počitnice v našo južno sosedo, pozabite na hitro polnjenje na vsaki bencinski postaji, saj so tam polnilnice zaenkrat še prej izjema kot pravilo. Na srečo se doseg električnih avtomobilov povečuje, ravno tako pa tudi število električnih polnilnic tako, da bo lahko ta pojem kmalu preteklost.

4. BREMENILNOST ZA ELEKTRIČNO OMREŽJE

Nekateri se srčno borijo za 100% delež električnih avtomobilov na trgu in cesti, realnost pa je, da naše električno omrežje tega enostavno ne zmore. V kolikor bi vseh 1.525.000 registriranih vozil (podatki RS za leto 2017) poganjala izključno elektrika, bi lahko vsak izmed njih dnevno naredil 150 kilometrov (poraba 17kWh/100km), pa bi na letni ravni skupaj porabili več elektrike kot jo letno porabimo v celi državi (13.575 GWh v letu 2017 – vir. Ministrstvo za infratrukturo RS). Vemo, da je izračun nekoliko nerealen saj registrirana vozila vključujejo tudi motorje, traktorje in ostala prevozna sredstva pa vendar vseeno lepo prikaže koliko dodatne energije bi morali ustvariti, da bi zadostili tem potrebam.

5. CENA AVTOMOBILOV

Ne glede na to, da trenutno država ponuja precej zajetno subvencijo 7.500€ ob nakupu električnega avtomobila, je končna cena še vedno znatno višja kot primerljivi avtomobil s pogonom na fosilna goriva. Zadnje čase se seveda pojavljajo tudi cenovno čedalje ugodnejši električni avtomobili, kot je naprimer Renault Zoe, pa vendar, ko pomislimo, da primerljiv Clio še vedno stane polovico manj, to ni več tako ugodno mar ne? Ravno tako nas obenem ‘udari’ mesečna najemnina baterije, ki stane toliko kot eno polnjenje bencinskega Clia, kar ima marsikdo dovolj za cel mesec vožnje.

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču