kategorije članka

5 NAJBOLJ ZANIMIVIH ELEKTRIČNIH AVTOMOBILOV V LETU 2019

katere električne avtomobile kupujemo slovenci?

Električni avtomobili predstavljajo čedalje boljšo alternativo avtomobilom na notranje izgorevanje, temu primerno pa se veča tudi njihov tržni delež.
V zadnjem času so avtomobilski proizvajalci predstavili kar nekaj izjemno zanimivih avtomobilov, ki s spodobnimi realnimi dosegi prvič resno konkurirajo bencinskim in dizelskim tekmecom. Večina teh prvič v zgodovini predstavlja realno možnost tudi za povprečnega Slovenca, pa naj ta živi bodisi v Ljubljani, bodisi na dolenjskem podeželju. Republika Slovenija trenutno še vedno ponuja tudi sofinanciranje ob nakupu električnega avtomobila v višini 7.500€, kar služi kot izdatna finančna injekcija za vse, ki bi si želeli preizkusiti ‘’brezslišnost’’ nove generacije. Namesto pregrešno dragih avtomobilov znamke Tesla, smo se raje fokusirali na uporabnost, dostopnost in seveda pregovorno rak rano električnih avtomobilov – doseg.

TO JE NAŠIH 5 KANDIDATOV, KI PA SI NE SLEDIJO OD “NAJBOLJŠEGA” DO “NAJSLABŠEGA”, SAJ VSAK MORDA PREDSTAVLJA IDEALNO REŠITEV ZA DOLOČENO OSEBO IN JE LAHKO V TEM PRIMERU VSAK ZMAGOVALEC

HYUNDAI KONA ELECTRIC

Hyundai je s predstavitvijo električne Kone zadel ‘žebljico na glavico’ in tako prejel hvalo avtomobilističnih novinarjev iz celega sveta. Pohvali se namreč lahko s preko 400 kilometrskim dosegom, 5 letno garancijo na avtomobil in kar 8 letno garancijo na baterijo. Cena z upoštevano subvencijo znaša okoli 38 tisočakov, kar se vam morda zdi veliko za majhni SUV, pa vendar je to verjetno prvi dostopni električni SUV, ki ne sklepa nobenih kompromisov.

BMW I3 120AH

BMW je z predstavitvijo futurističnega i3 nekaj let nazaj sprožil pravo revolucijo. Sedaj skoraj 6 let pozneje še vedno izgleda vesoljsko, v tem času se je kapaciteta baterije podvojila, cena pa je ostala bolj ali manj enaka. Teoretični doseg sedaj tako znaša 360 kilometrov, vendar bo v realnem življenju eno polnjenje zadostovalo za okoli 260 kilometrov, kar je za ceno od 31 tisočakov naprej še vedno precej zadovoljiv rezultat. Še posebej če vzamete v obzir prestiž znamke in 7,2 sekundni pospešek do stotice, ki vam bo vsakič znova narisal nasmešek na obraz.

NISSAN LEAF

Povsem novi Nissan LEAF je končno prišel na nivo ostalih tekmecev tudi v tehnikalijah. Vedno je veljal za eno izmed najbolj praktičnih rešitev ob nakupu električnega avtomobila, saj je s svojimi merami celo večji od VW golfa, pa vendar ga je na cedilu vedno pustil pogonski sklop, oziroma bolje rečeno, njegov doseg. Sedaj s prihodom novega modela so to popravili, saj lahko po podatkih EPA doseže preko 240 kilometrov daleč, vaš pa je lahko z upoštevano subvencijo, že za manj kot 30 tisočakov. Zaradi velike prostornosti bo z lahkoto predstavljal tudi odličen družinski avtomobil, zanimiv pa je tudi njegov videz.

VW E-GOLF

Golf pri nas v Sloveniji velja za ‘Avtomobil’ z veliko začetnico. Zakaj niti sam nevem, pa vendar ne gre oporekati njegovi vsestranskosti. Morda bo ravno E-Golf zaslužen, da bo s svojo ‘običajnostjo’ segel v srca kupcev in jih prepričal, da prihodnost morda res ni tako slaba. Teoretični doseg 300 kilometrov (realni okoli 200) je povsem dovolj za dnevne potrebe večine Slovencev. Relativno visoka je le cena, ki z upoštevano subvencijo v teoriji znaša med 34 in 35 tisočaki, realno pa lahko tudi še kakšnega tisočaka manj.

RENAULT ZOE

Majhni in prikupni ZOE je verjetno še najbližje povprečnemu Slovencu, saj je z največjo baterijo, ki v teoriji zadostuje za kar 400 kilometrov dosega, lahko vaš že za 18 tisočakov. Morda se splača poudariti, da je potrebno potem Renaultu mesečno plačevati najem baterije, česar prednost je, da jo ob morebitnem padcu kapacitete po nekaj letih uporabe tudi brezplačno zamenjajo. Velikostno in oblikovno je precej podoben slovenskemu ljubljencu Renault Cliu, kar pomeni, da se bodo ljudje z lahkoto navadili nanj in tako ponuja podobno rešitev kot E-Golf le, da je za razred manjši, ponuja več dosega in stane skoraj pol manj. 18 tisočakov za kos avtomobilske prihodnosti? Ja prosim!

MORDA BI VAS ZANIMALO TUDI ...

auto mechanic checking car battery voltage
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Ali ste vedeli – poletne temperature so bolj škodljive za akumulator kot zimske!

Čeprav najpogosteje odpove v hladnih zimskih mesecih, se klasični 12-voltni zagonski akumulator dejansko najbolj iztroši v poletni vročini. Strokovnjaki opozarjajo, da se pri temperaturah okoli 50 stopinj Celzija življenjska doba akumulatorja skoraj prepolovi. Vozila, ki so dalj časa parkirana na soncu, lahko v motornem prostoru in notranjosti dosežejo temperature, ki

volkswagen id.3 gtx 2025 1600 01
UVOZ IN PRODAJA VOZIL

Koliko dejansko odstopajo dosegi električnih avtomobilov od obljubljenih?

Električni avtomobili so postali vedno bolj priljubljeni zaradi nižjih stroškov vzdrževanja in vse boljše infrastrukture za polnjenje. Vendar pa se mnogi kupci vprašajo, koliko je njihov obljubljeni doseg dejansko dosegljiv v vsakodnevnih razmerah. Razlika med uradnimi številkami in realnim dosegom je pogosto bistvena, zato je pomembno razumeti, zakaj pride do

shutterstock 1711212049
VSI BLOGI

Ali ste vedeli, koliko podatkov vaš avtomobil pošilja v Bruselj?

Ali ste vedeli, da vsi avtomobili, ki so bili na novo homologirani že po 1. januarju 2021, beležijo in shranjujejo podatke o porabi goriva? Kdo ima dostop do teh podatkov in jih lahko pregleduje? Ali je mogoče, da jih pregledujejo tudi lastniki in vozniki?  Spremljanje porabe goriva je postalo obvezno

doavta reverse lindauring 46
vozniška akademija & trackdays

Season closing reversed trackday Lindauring 9.11.2024

Kot je to že v navadi, smo v novembru zaključili sezono s prav posebnim trackdayem. Vedno se trudimo ponuditi nekaj novega zato smo prvega priredili na dirkališču Raceland v spremenjeni konfiguraciji, lani smo prvič ponudili trackday na novi lokaciji v Ljubečni, letos pa smo kot prvi speljali trackday na dirkališču