Ali ste vedeli?
In spet nadaljujemo našo serijo člankov o desetih zanimivosti iz različnih področij avtomobilizma. Tokrat vam bomo predstavili 10 zanimivosti s področja avtomobilske dodatne opreme.
1. Ali ste vedeli, da je Cadillac že leta 1981 v serijskem avtomobilu predstavil funkcijo t.i. Memory sedežev z električnim pomikom?
2. Ali ste vedeli, da je gretje sedežev kot prvi svojim strankam zopet ponudil Cadillac in to že leta 1966, v serijski opremi pa ga je leta 1972 prvič ponudil švedski Saab?
3. Ali ste vedeli, da je Ford že leta 1966 kot prvi predstavil tipke na volanu, ki so bile sicer namenjene upravljanju takratne različice tempomata, šele leta 1988 pa je Pontiac predstavil avtomobil z 12 tipkami na volanu, ki so upravljali tudi z audio funkcijami?
4. Ali ste vedeli, da je bil moderni tempomat izumljen že leta 1948 s strani strojnika Ralpha Teetorja, primitivnejša verzija ‘vzdrževalca enakomerne hitrosti’ pa je bila v uporabi že leta 1900?
5. Ali ste vedeli, da so bili sodobni elektromagnetni parkirni senzorji patentirani šele leta 1992 s strani Maura Del Signore, pred tem pa je že leta 1983 Jaguar zavrnil ultrazvočno različico češ, da normalni ljudje z dvema očesoma pa tega res ne potrebujejo?
6. Ali ste vedeli, da je sodobni ABS sistem kot prvi v modelu Toronado leta 1966 predstavil ameriški Oldsmobile?
7. Ali ste vedeli, da je Mercedes Benz v svojem razredu S leta 1973 kot prvi predstavil tako zategovalec varnostnih pasov, kot tudi prvi sistem proti zdrsu pogonskih koles?
8. Ali ste vedeli, da se je sodobna različica elektronskega sistema za nadzor stabilnosti (ESP, DSC…) prvič v avtomobilu pojavila leta 1995? Istega leta sta namreč sistem, ki ga je razvil nemški Bosch v svoje zastavonoše vgradila tako Mercedes Benz, kot tudi bavarski BMW.
9. Ali ste vedeli, da je bila prva različica avtoradia predstavljena že leta 1904 s strani ameriškega izumitelja Lee de Foresta, kot prvi pa so pri podjetju Crossley Motors leta 1933 avtoradio ponudili serijsko?
10. Ali ste vedeli, da je bila prva različica aktivnega tempomata, ki je bil takrat krmiljen še s pomočjo laserja, v serijskem avtomobilu prvič vgrajena v Toyotinem modelu Celsior leta 1997?