KAKO AERODINAMIČNOST VPLIVA NA PORABO GORIVA?

KAKO AERODINAMIČNOST VPLIVA NA PORABO GORIVA?

Kako aerodinamičnost vpliva na porabo goriva?

Aerodinamika predstavlja enega največjih dejavnikov pri zmanjšanju porabe v avtomobilu, saj aerodinamičnost vozila pove koliko zračnega upora bo moral premagati pogonski agregat ob premikanju skozi kapljevino – zrak. V poenostavljenem smislu koeficient zračnega upora pove kako ‘gladko’ se avtomobil giblje skozi zračno maso in kolikšen zračni upor pri tem nastaja. Seveda manjši kot je koeficient zračnega upora, lažje se avtomobil premika skozi zrak, posledično pa je manjša tudi poraba. Doug Frasher iz oblikovalskega oddelka pri znamki Volvo je slavno dejal, da lahko zmanjšanje koeficienta zračnega upora za samo 0.01 zniža porabo tudi do pol litra na sto prevoženih kilometrov.

Ker poraba igra eno glavnih vlog pri prodaji avtomobilov se proizvajalci vozil tega dobro zavedajo. To lahko opazimo tudi v tem, da imajo sedaj že poslovne limuzine takšne koeficiente zračnega upora, ki so bili samo 10 let nazaj še utopični. Nanj vpliva več dejavnikov zato ni vse v obliki karoserije in velikosti. Veliko prispevajo tudi platišča in pnevmatike, potem strešne antene, sani in spojlerji, ter celo odprtine za zajem svežega zraka. Zato ni ravno nenavadno, da ima lahko povsem običajna družinska limuzina kot je Audi A4 manjši koeficient zračnega upora (Cd 0.23) kot futuristični superšportnik BMW i8 (Cd 0.26) saj morajo oblikovalci pri superšportnikih s sredinsko nameščenim motorjem misliti še na dovajanje zraka do motorja in z raznimi ‘spojlerji’ in ‘difuzorji’ skrbeti tudi za pritisno silo k tlom. Ta sicer poskrbi za bolj stabilno vožnjo a obenem poslabša aerodinamično učinkovitost.

Morda ravno obraten trudom proizvajalcev pa je sedaj trend kupovanja SUV vozil, tako novih in rabljenih, kot tudi takih iz uvoza, saj le ti že zaradi svoje višine ne morejo biti tako aerodinamično učinkoviti kot limuzine ali kombilimuzine. Poleg tega lastniki na svoje avtomobile še dodatno dajejo čedalje večja in širša platišča ter tako poleg zračnega upora povečujejo še kotalni upor in spet je tukaj višja poraba. K zvišanju porabe zaradi aerodinamične neučinkovitosti vplivajo tudi odprta stranska okna na vozilu ali celo malo odprto strešno okno.

Za občutek je tukaj še seznam avtomobilov z najmanjšim koeficientom zračnega upora, kjer takoj opazimo, da Mercedes Benz očitno res ve kaj dela:

  1. Mercedes Benz A limuzina – Cd 0.22
  2. Mercedes Benz CLA – Cd 0.22
  3. BMW serije 5 EfficientDynamics – Cd 0.22
  4. Tesla Model 3 – Cd 0.23
  5. Audi A4 limuzina – Cd 0.23
  6. Mercedes Benz razred E limuzina – Cd 0.23
  7. Tesla Model S – Cd 0.24
  8. Toyota Prius – Cd 0.24
  9. Hyundai Ioniq – Cd 0.24
  10. Mercedes Benz razred S – Cd 0.24
  11. BMW serije 7 Longwheelbase – Cd 0.24

051_a-class_sedan

About the Author

Leave a Comment