CHIPTUNING ALI `ČIPIRANJE` VOZILA

CHIPTUNING ALI `ČIPIRANJE` VOZILA

Tako imenovani Chiptuning ali ‘čipiranje’. Je to dobro ali slabo za vaš avtomobil?

V avtomobilsitičnih krogih je veliko govora o t.i. Čipiranju, saj je to relativno ugoden način za pridobitev dodatne konjenice v vaših jeklenih konjičkih, še posebej tistih z vgrajenim turbo dizelskim agregatom. Pa veste kaj to sploh je in kakšna je razlika med kvalitetno optimizacijo motorne elektronike in kvazi čipi z ebaya?

Vsi sodobni avtomobili imajo vgrajen računalnik, ki krmili vse parametre delovanja pogonskega agregata. Vzajemno izračunava in regulira količino vbrizganega goriva, čas vžiga ter tlak turbine, ki so vsi ključnega pomena za optimalno delovanje motorja ter sočasno popolno izgorevanje mešanice goriva in zraka za čim čistejši izpuh. Dandanes lahko tunerji te programe berejo ter poljubno spreminjajo in tako s primernim znanjem povečajo moč tudi do 20 odstotkov. Pa je to res varno? Mar ne zapravijo proizvajalci na desetine milijonov za optimalno nastavitev motorja in bi v tem primeru tudi oni iztisnili več iz motorja, če bi bilo tako lahko? Odgovor je da in ne. Pri proizvajalcih je zadeva nekoliko bolj kompleksna saj morajo poleg moči gledati tudi na čedalje strožje emisijske zahteve, porabo goriva in konec koncev si morajo pustiti tudi nekaj ‘rezerve’ že zaradi različnih podnebij, da bo motor deloval optimalno v vseh pogojih. To ne pomeni, da motor po optimizaciji ne bo deloval brezhibno, še celo nasprotno. Če je bil tuning narejen kvalitetno, s pravo opremo in s pomočjo valjev za merjenje moči in navora, je lahko to za samo delovanje avtomobila še bolje. Moč se poveča, ponavadi pa je zaznati celo zmanjšanje porabe. Ob polnem ‘tiščanju’ seveda komponente pogonskega sklopa nekoliko bolj trpijo in je zato njihova življenjska doba zagotovo nekoliko krajša, kot pri tovarniškem avtomobilu, pa vendar s pazljivo uporabo ne bi smeli zaznati pretirane razlike. Tudi praktično vsi moji avtomobili do sedaj, so imeli narejeno optimizacijo motorne elektronike, pa nisem imel nikoli nobenih problemov, saj sem potem še bolj pazil na svoj stil vožnje, še posebej ko je bil avtomobil mrzel.
Morda tukaj velja opozorilo saj vse to velja v primeru, če je bila storitev opravljena kvalitetno in ob normalni uporabi avtomobila. Slabo opravljena storitev namreč lahko stori več škode kot koristi zato bi sam dvakrat premislil preden bi dal za nekaj stotakov manj avtomobil ‘čipirat’ sovaščanu v domači garaži z mapo, ki jo je potegnil z interneta. Ravno tako se morate zavedati, da poseg v motorno elektroniko izniči tovarniško garancijo zato tega dokler je avtomobil v garanciji ne bi priporočal.
Druga tematika, ki sem jo omenil na začetku pa so t.i. chipboxi z ebaya. To so nekakšne majhne škatlice, ki jih lahko brez pomoči mehanika kar sami doma priklopite na avtomobil in viola, že imate 20 odstotkov močnejši avtomobil. Moje mnenje glede tega je tako, da te stvari enostavno niso vredne vašega denarja. Delujejo namreč na princip, da motornemu računalniku pošiljajo napačne podatke, ki bi jih moral dobiti od senzorjev, ta pa parametre prilagodi na način, da se avtomobilu res nekoliko poveča moč. Težava je le v tem, da si ponavadi niti dva avtomobila nista enaka zato je težko v neko škatlico sprogramirati ‘mapo’ ki bo popolno delovala pri vseh avtomobilih. Obenem se pojavi še problem, da so sodobni avtomobili precej pametni in se hitro učijo. Tako že zelo kmalu računalnik sam ugotovi, da ga nekaj hoče prelisičiti in se temu primerno prilagodi, očinek chipbox pa se tako izniči. Sam zato take metode odsvetujem in vam priporočam, da se raznih chipboxov v velikem loku izogibate. s-l300
Skratka v kolikor si želite povečati moč svojemu konjičku je kvaliteten remap motorne elektronike zelo dobra stvar. Priporočam le, da vam to naredijo profesionalci po posegu pa še nekoliko bolj pazite na stil vožnje še posebej, ko je motor mrzel in ne bi smeli imeti nobenih problemov.

About the Author

Leave a Comment